До недавніх пір Одеса залишалася одним з небагатьох великих українських міст, в рамках яких веломережа не просувалася далі паперових планів і усних вказівок. Проте кілька тижнів тому розпочалися роботи з облаштування центрального веломаршруту міста. За попереднім планом ланцюжок велодоріжок буде проходити через центральну частину міста і утворювати «кругової» веломаршрут: від вулиці Маразліївській – Троїцької – Новосельського – Дворянській – Пастера – Ольгіївській – бульвару Жванецого – Приморського бульвару – Грецької – Канатної – Ннахимова – знову до Маразліївській. Такий маршрут поєднує в собі наявність туристичних локацій і рекреаційних зон міста, тому підійде не тільки для одеситів, але також і для гостей міста.

На даному етапі з міського бюджету вже виділено 10 мільйонів гривень на те, щоб прокласти велодоріжки в двох кварталах на вулиці Ольгіївській – між Софіївській і Пастера, а також на проведення ремонтних робіт на даній ділянці. Більше інформації на сайті https://zachem.com.ua/.

Однак крім самої велодоріжки велосипедна інфраструктура передбачає наявність всіх компонентів даної теми: від якісного освітлення вночі до велопарковки і велопрокату. Про це ми поговорили з Русланом Дроздовим – ведучим радіостанції «Народного радіо» та завзятим велосипедистом. — Як давно ти катаєшся на велосипеді?

— Все життя. Підсадив на велосипед мене тато в дитинстві свого не було, так що катався на чужих. Але завжди мріяв про власний.

— Сьогодні часто їздиш?

— Влітку практично завжди: на роботу, гуляти, по справах. Поїздка на велосипеді — це завжди суцільний плюс: економія часу, і задоволення, і можливість щось побачити. Перед своїми ефірами я завжди виїжджаю за дві години і катаюся на велосипеді по Трасі Здоров’я, біля моря. Поки це єдина в місті локація для велосипедистів – там немає машин і мінімальна кількість людей, принаймні в будні дні. Всі одесити знають, що у вихідні там багато гуляють і рух на велосипеді вкрай утруднено. Хоча по факту, Траса здоров’я велодоріжкою як такою не є. Це траса громадського користування.

— А наскільки безпечно їздити по одеських дорогах велосипедистам?

— Це все залежить від тебе самого. Настільки, наскільки ти сам безпечно їздиш. Або ти порушуєш правила дорожнього руху, чи ні.

— Велосипед – дороге задоволення? В Одесі багато відповідних велолокаций – магазинів, ремонтних станцій?

— Це не таке дороге задоволення, якщо порівнювати з іншими засобами пересування. В Одесі досить різного роду велозаведений. Багато магазинів, де можна придбати будь-які запчастини або сам велосипед, вони є навіть у центрі міста, що досить зручно. Моєму останньому велосипеда вже п’ять років, за цей час він жодного разу не зламався. Тут важливий підхід. Я своєчасно роблю, тому він у мене в порядку. Один раз пробило колесо, але це делов на двадцять хвилин. У цьому величезний плюс велосипедів.

— Як часто відбуваються крадіжки велосипедів?

— Досить часто, але ми намагаємося всіляко убезпечити себе. У велосипедистів є форум, через який всі спілкуються між собою. Як тільки відбувається крадіжка – всім відразу розходиться ця новина. У мене навіть був один випадок, коли я знайшов хлопця, який полював за моїм велосипедом. Я сфотографував його і розмістив на форумі, щоб всі були в курсі. Таке відбувається постійно. Але є стандартні засоби від крадіжки – сигналізації або замки. Багато також паркуються в перевірених місцях, на виду у кого-то.

— А як поліція реагує на крадіжки?

— Ніяк. Вони самі визнають, що їм не вигідно займатися цією справою. Навіть якщо його знайдуть з десятком крадених велосипедів, термін дати не зможуть і просто відпустять. Радять ловити самостійно. Тому допомагає громадськість, солідарні велосипедисти. Знаходять крадені рідко, тому що в Одесі їх не залишають, а відразу розбирають і відвозять.

— Це ж нерідко залежить від велопарковки, як у нас йдуть з ними справи в місті?

— Теж все погано. Їх дуже мало, за винятком тих, які належать якимсь підприємствам. На власному досвіді розумію, яка брак парковок. Я працюю в бізнес-центрі, там величезна кількість людей, які приїжджають на роботу на велосипедах. Ми не можемо домогтися того, щоб нам поставили велопарковку, так як всю зовнішню територію посіла автостоянка. Ми готові поставити її за власний рахунок, але локацію нам пропонують за кілька кварталів від роботи. Так що, якщо коротко: поки що все погано.

— На Ольгіївській почалося облаштування велодоріжки, поки початкові роботи, але їх розмітки вже є, що скажеш?

— Це студентський район, який має потребу в них. Багато учні потенційно можуть приїжджати в університет на велосипедах. Так що ідея правильна. З того, що бачу – по ширині закладеної доріжки вона все-таки завузька, два велосипедиста роз’їдуться або сильно притулившись по сторонах, або повільно і акуратно проїхавши на зустріч один до одного. З одного боку, вийде відремонтований тротуар, з іншого – будуть якісь антивандальні відбійники або стовпчики, які забезпечать безпеку велосипедистів. Також вони дозволять захистити доріжки від стихійних парковок для наших водіїв. Як на мене, це може бути найбільшою бідою. Тому що в місті недостатньо парковок, і це може служити хорошим виправданням для водіїв.

Просто у нас все не поважають один одного. Велодоріжками точно будуть ходити пішоходи, матусі з колясками, пенсіонери, які будуть впевнені, що це збудували саме для них. За зроблене зауваження 30% відразу хамити, інші зроблять невдоволений вигляд, пропустять і далі підуть по велодоріжці неспішним ходом. Єдиний вихід – вже сьогодні роз’яснювати з малих років, мало не зі школи, про культуру велосипеда.

— Наявність подібних велодоріжок зможе забезпечити появу велофестивалей в нашому місті? Або залучити велотуристів?

— Туристи, приїжджаючи до нас у гості, запитують, де у нас велодоріжки. Тому по місту повинен бути план проїзду на велосипеді. Але все залежить від реалізації цієї ідеї. Якщо велодоріжка почнеться тут, на Ольгіївській, і тут же закінчиться – то користі вона не принесе. А у мене є страх, що в Одесі зроблять лише якийсь відрізок і піднесуть його як щось ціле, мовляв, тримайте, зробили!

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here